Yeni Asır Gazetesi (25.03.2019)

İzmir’de 29, Türkiye genelinde 121 şubesi bulunan, Türkiye’nin önemli kahve zincirlerinden Kahve Diyarı’nın CEO’su İlknur Rodoplu, şirketin hem başarı ve kar çizgisini hem de müşteri memnuniyetini yukarı taşımadaki başarısıyla göze çarpıyor. 2014’te akademisyen Abdurrahman
Yılmaz tarafından satın alınan markanın 2017’de İcra Kurulu Başkanlığı’na (CEO) getirilen Rodoplu, kadın dokunuşuyla markayı Türkiye pazarında ilk üçe sokmayı başardı. Hijyen, kılık kıyafet, servis kalitesi gibi konularında asla taviz vermeyeceğini belirten Rodoplu, 2023’teki hayalinin 121 şubeden 260’a çıkmak, Anadolu’nun zirvesine oturabilmek ve Türklerin yaşadığı ülkelerde bayiler açmak olduğunu dile getirdi. Kahve Diyarı’nın kadınlarla özdeşleşmesini çok istediğini de söyleyen
Rodoplu, “Kadın başarı hikayelerini yaratabileceğimiz bir marka olmayı arzu ediyorum. İzmir, kadınların özgürlüğüyle keyifli bir şehir. Diğer illerde de bunu sağlayabilmeliyiz” dedi.

ÖNEMLİ GÖREVLER ÜSTLENDİ Bitlisli iş insanı Emrullah İşlek tarafından 2005’te Türkiye’nin ilk kahve zinciri markası olarak kurulan ve 2014’te 157 bayiye ulaşarak akademisyen Abdurrahman
Yılmaz ile iş insanı İsmail Keskinoğlu tarafından satın alınan Kahve Diyarı, 2017’de şirketin tamamı Abdurrahman Bey’in himayesine geçtikten sonra, başarılı bir kadın yöneticiyle yollarını birleştirdi. Aslen bilgisayar mühendisi olan, 11 yıl bankacılık sektöründe şube müdürlüğü, iki özel bankanın bölge müdürlüğünü yapan, daha sonra 15 yıl tekstil devi bir firmanın yöneticiliğini ve bir şirketin genel müdürlüğünü üstlenen İlknur Rodoplu, 2017’de
Kahve Diyarı’nın icra kurulu başkanlığına geçti.

PAZAR GELİŞMEYE AÇIK
Türkiye’nin dört bir yanında 121 şubesi ve 4 bin çalışanı olan markayı daha üst seviyelere taşımak için 2 yıldır yeni fikirler üreten ve
hem bayiyi hem de müşteriyi memnun
edecek stratejiler geliştiren
Rodoplu, “Şu anda Türkiye’de 61 farklı markanın kahve zinciri var. Bunların içinde yüzde 26 pazar payıyla birinci sırada Starbucks, ikinci sırada yüzde 10 ile Kahve Dünyası, üçüncü sırada ise yüzde 7 pazar payı ile Kahve Diyarı yer alıyor. Türkiye pazarı bu alanda gelişmeye çok açık ve önümüzdeki 5 yılda en az 20 kat daha büyüyebilecek potansiyele sahip. Bu sene içinde yurtdışı şubelerimizi Suudi Arabistan, Avusturya ve Almanya’nın başkenti Berlin’de açmayı hedefliyoruz. Korkuteli ve Akhisar’da üretim alanlarımız var. Türkiye’deki kahve zincirleri arasında üretim gücüne sahip tek markayız. 2023’teki Kahve Diyarı hayalim, 121 şubeden 260’a çıkmak, Anadolu’nun zirvesine oturabilmek ve Türklerin yaşadığı ülkelerde bayiler açmak” dedi. Kahve Diyarı’na kadın dokunuşunun KAHVE Diyarı’nın kadınlarla özdeşleşmesini çok istediğini belirten Rodoplu, “Kadın başarı hikayelerini yaratabileceğimiz bir marka olmayı çok arzu ediyorum. Kadın çok fonksiyoneldir. Ben bu şirkette CEO’yum ama eve gittiğim zaman iki çocuğumun annesi ve bir eşim. Kadın, işyerindeki 8 saatin dışında evde yapılması gereken işlerin 8 saatiyle de ilgilenir. Koruma, kollama, empati kurma duygularına daha hakimdir” dedi.